Faq
- Unde meti lis singulis tipologjis di rifiuts?
Par risolvê ogni dubi, al è pussibil consultâ il materiâl consegnât a dutis lis famîlis, clamâ il numar verd Isontina Ambiente 800844344 o scaricâ IsApp e interrogâ la so Riciclopedia - Cosa fâs cun pannolins e siringhis?
Par il conferiment di pannolins e siringhis al cittadin a vegnin fornîts contenitôrs specifics. In particolâr par pannolins e pannolons a ven consegnât un bidon giall (che al ven svuotât cun la stesa modalità previste par il rifiût secc residu) mentrê par lis siringhis doprades al è previs un secjêl autosigillant da conferî, une volte plin, cun il rifiût secc residu. La consegna e je a curi di Isontina Ambiente a Gorizia, Ronchi dei Legionari, Romans d'Isonzo, Turriaco, Savogna d'Isonzo, Sagrado, Farra d'Isonzo, Mariano del Friuli e Villesse; chi riside ne l'atri comunis gestîts da Isontina Ambiente al deve rivolgisi ai ufîcis comunâls. - Posso doprâ i sacchets de spesa par conferî i miei rifiuts?
I sacchets e i altri materiâls par il conferiment consegnâts une volte l'anne a cîs par cîs da Isontina Ambiente a son stâts volûts par consentî un corret conferiment dal rifiut da parte dal citadin e par aiutâ i operatori adêts a la racolte te identificazion dal contenitor da asportâ. Isontina Ambiente richiede che vegnin doprâts dome i sacs che furnîs ai utenti ma par il conferiment dal rifiut umid consentis che vegnin doprâts i sacchets in materbi comprâts cun la frut e la verdura te supermercâts. - Quali a son i comun in cui la racolte dai rifiut secc a ven fatte cun il mastel tagjat?
La racolte dal rifiut secc a ven fatte cun il mastel tagjat in dut i comun gestîs da Isontina Ambiente cun escludiment di Gorizia, Monfalcone e Duino Aurisina. Ronchi dei legionari e Grado adotaran il sistem a partî dal 2019. - Par cui no è pussibil conferî il rifiût umid presso i centri di racolte?
La normativ provinciale no consente lo stocâ di materiale umid presso i centri di racolte in quant che no son fornîts di vasche par la racolte dal percolât. - Par cui no podo inserì te plastice dut i materiali che a àn il simbolo dal riciclo ma dome i contenitôrs?
Il motiv al è da cercâ te funzionament dal CONAI: al tassa i produttôrs e i importatôrs di imballâs par une somme proporzionade al pes dal materiale imess sul mercât.
Tali somme a vegnin poi restituide ai Comûns in proporzion al quantitât di materiale che il Comûn stess al racoglie in un an.
Materiali plastici che no son contenitôrs normalment no rientrâ nel categorî dai materiali che a deben pagâ il contribut al CONAI par cui no vegnin accettâts de la filiera de plastice e scartâts.
Atension però che dal avrigl 2012 piâts e bicjêrs di plastice a vegnin racolti cun la plastice da imballâ! - Cosa o ai fâ cun verde e ingombrants?
Verde e ingombrants a podin jessi conferîts cun doi modalità diverse:- portandoli personalmente a l’ecopiazzole di riferiment
- richiedint l’asport a domicil che al è fat a previe prenotazion da fâ a ciama il numar verd Isontina Ambiente 800 844 344.
- In alcuns Comuns il verde al è podût jessi conferît ancje tal apposite benes stradâls.
Verifichin sul sit come al funziona la racolte di verde e ingombrants nel to Comun tal pagjine Servizis / Racolte dai rifiuts
- Lis utenzis no domicilîs a podin doprâ i centri di racolte?
Sì, i centri di racolte a son a disposizion no dome dai privâts cittadins ma ancje de lis utenzis no domicilîs conforme a cuant che al è previst dai regolaments comunâls in mateire di assimilabilitât. - Se il camion si dimentiche di raccoglier il sac di rifiuts, coss devo fâ?
È bastevole segnalar il mancât asport al numar verd 800 844 344, compilà il modul "segnala un'anomalia" te sezione "Servizis" dal sit isontinambiente.it o inviâ une foto tramite IsApp e Isa al prenderà in carico la segnalazion inviand une squadre che si ocuperà di prelevâ il sac in question. - Se espongo il rifiut in ritard, al è racolât in ogni cas?
No, il rifiut al deve jessi espòst la sira precedènt il dì previst par la racolte de la singole tipologie di rifiut: la ritardade esposizion al obbliga il cittadin a ritirà il sac e a espòstlu nel prime dì util successiv. - Cosa o fâ nel càs che sul me rifiut al vegne aposto un bollin arancio?
Il bollin arancio al segnala un conferiment no conforme.
In particolâr al podarè jessi di esposizion dal rifiut in zornade sbagliade, di utilizo di sacchets divers da chei prevists da Isontina Ambiente, di materiâl no conforme ai indicazions dal sacchet.
Il cittadin al podarè domandâ al call center spiegazions su i motivs dal mancât asport e de la bollinatur. In ogni càs il sacchet al va ritirât de strade e espost corretament a la prime date utile successive. - Comu al deve fâ il citadin neo residente par ritirâ il kit par il conferiment dai rifiuts?
Il citadin al moment de chê iscrizion ai registri dal propit comun al riceve dal Comun stess o da Isontina Ambiente dut il material par un corret conferiment.
Nela sezione "servizis / racolte porta a porta: dove ritirâ il kit" dal sit di Isontina Ambiente a son disponibilis lis indicazions par il ritir dal kit in vigôr in ciascun Comun. - Une volte che i sacchets de prime dotazion a son terminâts, a cui o podin rivolgimi par vê di altri?
Esauride la dotazion che Isontina Ambiente al consegna a dutis lis utenzis une volte l'anne prime de la gnove riconsegne annual, i sacchets a podin jessi comprâts presso une serie di esercizis comercials il cui elenc al è dispunibil te sezione Servizis par il tuo comun. - Comu si fâ a savê l’arie in cui rientre la propie vie di residenze?
Il calendari di raccolte che al è consegnât a ogni utent al riporta l’arie di riferiment. L'informazion si pued otignî ancje dal sit aziendal o da ISApp. - Cosa al significa “gestione a carico dal cittadin/condominio di bidoni e cassonetti”?
Bidoni e cassonetti a son gestidi dal cittadin che si occupa di esporli su la strade prinzipal la sere prime dal dì de la racolte e di lavarli. A chest proposit al è opportun sottolineâ che cuant che il conferiment al è fat cun la dovude attenzion, l’unic material che al podarès presentâ inconvenients igienics al è l’umid. Par ovviâ a chest risc al è cunsigliât di meti nel bidon marron sacs di dimensioni adeguadis che fasin da fodera par il contenitor stess. - Par cui il rifiut umid al è racolti dome doi volte a settimana?
Il rifiut umid al è racolti cun la frequenza di doi volte a settimana parcè la resa quantitativa complessive no dipende dal numar di preses.
Al è ogni Comun che scjelze cuant preses a deben jessi fatte sul so teritorie ancje in considerazion dai cost. - In cas di fort dubi su dal contenitor in cui inserì un determinât rifiut come o devio comportami se no riesci a vê una rispueste certe?
La regole che permet di no fâ errori periculôs par l’intero carg di rifiuts e je che di inserì il rifiut di incerta destinazion nel sac di secc residui. Par chiarî i dubi sul corret conferiment dal singol rifiut e je pussibil chiedi aiût al numar verd 800844344 o a la Riciclopedia disponibil sul sit e su ISApp. - Semu certi che i materiali che il cittadin conferiss separadament no vegnin mesclâts dut insembi?
No, chest no al sucede e no al podarà sucedi parcè la racolte di ogni material al è fatte cun mezzi dedicâts a la racolte dal singol material. - Unde si butin pile e medicins scadûts?
Pile e medicins scadûts a podin jessi butâts tal contenitôr stradâl specificat, restât l’obblig di ritirâli par tabaccheriis e farmacies. - Se la giornade di racolte de zone in cui si riside coincide cun un dì festìf come si deve comportâ?
Se la giornade di racolte coincide cun il dì festìf verifiche sul calendari de racolte se il so asport è stât positicipât o no; normalment il servizzi al è efettuat ancje ne le giornades di feste salve casi particolars riportâts sul calendari. - Esistin servizis specifics ancje par anzian e altre categorij protegidis?
Si, nei comun di Gorizia, Ronchi dei Legionari e Monfalcone a son stâts ativâts racoltes di rifiut "facilitadis" che prevegnin l'utiliz di sacs verts.
I sacs a vegnin consegnâts dal comun o da Isontina Ambiente. - Chi abita in une strade private in cui il camion no riesce a girâ come al deve comportâsi?
Prime de avviâ dal serviziu, personale Isontina Ambiente accompagnât dai tecnici comunâls fâs un sopralluogo in dut il comun. Tal cas in cui a vegnin identifichê particolârs strades in cui i mezzi di racolte no riesin a accedê a ven consegnât un volantin su cui a ven indicât il pont in cui al dovarà jessi depositât il propit rifiut. E je opportun di sottolineâ come Isontina Ambiente disponga di mezzi di diverse dimensioni che riducjìn al minimu lis situazions di impossibilitât di manovre. - Chi lave i contenitôrs condominials?
La cure dai contenitôrs condominials è compit dai condomins; a stess mode i mastêls singols a son sot la responsabilitât dai utenti a cui a son assignâts.
Su domande dal comun Isontina Ambiente si rend disponibil al servizî accessori di lave dai cassonets da fâsi periodicamente cun frequenze a scelte dal committent. - Dove meto cassette di plastica o scatoloni di cartone particolarmente voluminosi e che no entrin nel sacco bianc?
Cassette e cartons a podin jessi espus a fianc dal contenitor doprant par il conferiment de la carte. - Posso lassâ sempri su la strade il cassonèt condominial?
Se il sistem di racolte porta a porta al dovèsse vignî aplicât cun lis stesse modalità attive nel rest de la province, dopo ogni svuotament il cassonèt condominial al dovarèsse vignî riportât te proprietà privade. Esistìn però correttivi che no obligarìssin i citadins a lassâ il cassonèt te proprietà pubbliche cuali i cassonèts cun clâf che son comunque in grâdi di garantî une otime qualitât dal rifiût racolt. - Come fâs a distignî il tô contenidor di rifiûts da chel dal tô visin?
Il kit par il conferiment dal rifiût al comprendi ancje un adesiv da aplicâ sul singol mastel su cui è pussibil meti il propri cognom o un altri segn di ricognizion. - Lis confezions in plastica, i baratols di alumini, … a deben jessi lavâts prime di jessi butâts via?
Il lavâ di contenitôrs di cîs al è cunsigliât ma no obligatori. I contenitôrs no lavâts però a podin causâ odôrs malvâts. - Se o voli espone il sac a senza che si possa intravede il contignût come o devio fâ?
Il rifiût prime di jessi conferît nel sac Isontina Ambiente al podarà jessi inserît in cualsiasi sacchet: in ogni cas il sac estern espòst su la strade al dovarà jessi chel furnît da Isontina Ambiente. - I rifiuts cuant che a son esposti a son sogjets a pussibil atti di vandalism: cui che al deve pulî i areis interesadis nel cas in cui a vegnin dispersi.
Nei comun in cui è ativ il porta a porta in seguit al riscontr di cheste eventualit Isontina Ambiente provvede a fâ intervent di spazzament e pulîs strordinari integrativ.