L'impiant di selezion
L'impiant di selezion di Moraro
45° 55' 7,075'' N, 13° 30' 0.091'' E
45.9186319021, 13.50002540307
L'impiant di selezion di Moraro al può tratâ fin a circe 20.000 t/a di rifiuts costitui da:
- Secco di racolte diferenciate, compuest da plastiche e lattines
- Cjart e carton
- Vetrò
L'impiant al riceve i rifiuts da dutis i comunis de la Provinci di Gorizia e dai comunis di Duino - Aurisina, Sgonico – Zgonik e Monrupin situâts in provinçia di Trieste.
Come al funziona
I rifiut in ingress passin prime di dut a través de la postazion di pesadûr che al registra il carich, il tipe di rifiut e il comun di provenienza. La registrazion dei mezzi e je gestida dal personale dedicât che al verifica la naturâ dal rifiut contenût nel camion, al procede a la registrazion de documentazion di ingress e al manda il mez a scaric.
Ciascune tipologie di rifiut riciclabile a ven scaricade in aree separate par materiale e successivament inviadis a lavorazion.
Il rifiut in ingress scaricât dal camion al è cargât tramite pala gommada tal aprisacchi precedentemente impostât par il corret dosât de la linie di selezion che al è garantît, par ciascune tipologie di material, impostant specific paràmetri di lavor.
A l'uscita dal'aprisacchi, il materiale al è suddividût une prime volte dal vaglio balistic che al separa par dimensioni; il materiale fine al è racolût in un apposît box e in seguit al è allontanât insembi a la frazion non riciclabil, il materiale a pezzature media al è avviât a la linee di selezion automâtiche, chel a pezzature plui grande al è avviât a lis cabine de la linee di selezion manual.
La linie di selezion automateghe, disposta su un pian rialzat, è costituita da un nastro trasportadôr che scorre sot la tre lettôrs che individuano a mez di scanner ottic le diverse tipologie dai materiali che provvedon a separâ cun l’ausili di getts di aria compressa. Cheste apparecchiature son dotade di computer di regolazion par l’impostazion di diverse programazions di selezion e podin jessi impiegade cun flessibilità, scegliendo cun precision il prodot che si vol separâ.
Il controll di qualitât dal materiâl selezionât dal lettôr òptic al è garantît da un adêt che costantement verifica e corige manualment eventuali erôrs de l'aparecchiatur.
Al termine de la linie di selezion a è posizionât un strument in grât di separâ l’alluminio cun il princip diis corrents indotâts (calamite che respingin anziché attrai).
Une volte selezionâts i divers materials a vegnin racolti in apposits box in calcestruz posizionâts sot la linie di selezion
Dai box, il materiale alimente al nastro collettore che alimenta la linea di pressature dove, grazie all’intervent di un addet, a ven impostâts par ciascune tipologie di materiale i parametri di pressature par definî la lungheç di lis balle e la pressiòn di spinta par l’ottimizazion dal pes in conformitât di cuant che al è stât richièst dai riciclatori.
Successivament i balle a venin avviade al magazin e posizionade par tipologie di material in une aree specifiche, in atesa di jessi inviade ai centri di destinazion final. L’uscite dai materiali a ven registrade e documentade dal ufici di pesature.
L’impiant di Moraro seleziona e avvia ai centri di recupero carta, cartone, plastica, metâls ferros, metâls no ferros e vetro (che no subìs trattaments ma al è dome stocat e spedit periodicamente a l’impiant di trasformazion). Tûts i materiâi tratâts dal’impiant a son sottoposti a analisi merceologiche par la verifiche dai parametri qualitativi imposti dai centri di riciclâ a cui al è inviât ciascun materiâl. Cheste analisi a son finalizade a la determinazion de la percentuale di materiâi impropri present in dî balis, parametro che determina la fascia qualitativa dal materiâl e il relativ contribut economic riconosciût par la lavorazion fatte in dî ambît de l’accordo ANCI – CONAI.
L'impiant al è dotât dai seguenti principâls sistêms ausiliârs:
- sisteme di pesature par i automezzi in ingress e uscita,
- centrâl di produzion de l’aria compressa par l’alimentazion dai lettôrs otics,
- sisteme di aspirazion des polveris cun abatiment tramite filtris a manichis,
- racolte des acuis di percolazion cun accumul in vasca interrata e successiv avvi a smaltiment presso centri autorizzâts,
- sisteme antincendi cun rilevazion automateghe dai principis di incendi,
- impiant fotovoltaic sul tet di fabbricâts, par la produzion e cession in rete di energjie elettriche.
La movimentazion dai materiâls al è fâta cun pale gommade o cun carrelli elevatôrs.
Da un pai di agns presso l'impiant di selezion al è fât anca il stocâ e la selezion dal vetro racolt cun lis campanis stradalis.