Isontina Ambiente
  • ITA
  • ENG
  • DEU
  • SLO
  • Pagjine principâl
  • Azienda
    • Cui che o sin
    • Bandi e gare
    • Contats
    • Societât trasparente
  • Servizis
    • Racolt di rifiuts
    • Servizis par il to comun
    • Impiants, centri di racolte, centri di riutilizazion
    • Bolletta TARI e sporteis
    • L'app di ISA
  • Iniziatives
    • Gnovis
    • Progjets
    • Scuolis
    • Chiusure discariche
    • ISA BookLoop
  • Albo fornidôrs
  • Isa online
    • Ricevi la bolleta via mail
    • Portâl utenze - LA MIE TARI
    • Paga la tô bolleta
    • Prenote un appuntament al sportel
    • Sportel online
    • Prenote asport a domicil
    • Ricevi la notifiche via email
  • Impiants, centri di racolte, centri di riutilizazion

  • L'impiant di compostagjo
  • L'impiant di selezion
  • I centri di racolte
  • L'isole ecologiche
  • Il centri di riuso
Home » Servizis » Impiants, centri di racolte, centri di riutilizazion » L'impiant di compostagjo

L'impiant di compostagjo

impianto-di-compostaggio-schema

L'impiant di compostag di Moraro

45° 55' 2,299'' N, 13° 30' 1.455'' E

45.9178609496, 13.5004043916

 

L'impiant di compostag di Isontina Ambiente al è situat a Moraro, in località Gesimis.

L'impiant (che in chest period al è in fase di revamping) al può tratâ annualment fin a 18.000 t di rifiut costituit da la frazion umida da racolte diferenciate e dai rifiuts verds da sfalcs e potatûrs in ariv da dut i comun de ex provincia di Gorizia e dai comun di Duino Aurisina, Sgonico – Zgonik e Monrupin in provincia di Trieste.

Come al funziona

Tuts i rifiuts organics che entrin tal impiant di compostagjo a vegnin controllâts te postazion di pesadûr che, mediante un badge di ricognizion in dotazion a ciascun mez che efetue la racolte, registra automâticament il carg, il tip di rifiut e il comun di provenience.

Mentre il rifiut verd in ingress al è depositât su une platee esterne e triturât in atês di jessi misclât cun la frazion umida, chest’ultime e je depositade in apposite vasche di conteniment situade dentri de l’aree di ricezion.

Une volte concluse la miscelazion (mediament 60% di umid e 40% di verd) e il mescolament, il compost al è avviât automaticament a la sezione di ossidazion accelerade.

Tale sezione e je composte da 7 corsies lunghe 60 m, larghe 3m delimitade da murs perimetrals. Il material depositât te lis corsies al è movimentât da une rivoltatrice che giornalmente al sposta fândolo avanzâ ad ogni so passâ di 4m. L’azion de la rivoltatrice contribuis a favorî l’ossigenazion de la miscje e il relativ process di compostâ. Nel’area di ossidazion accelerade il mix umid / verd al permane par 21 zorns.

Tute l’attivitât de la rivoltatrice e je gestide tramite un software dedicât che monitora i moviments che la machina fâ muovendosi par l’intera lungheç di corsie su un cartele di traslazion. Concluse la fase di ossidazion accelerade, il material e je depositât te l’aree di maturazion par un period minim di 70 zorns e movimentât cun cadenze quindicinale da une rivoltatrice su gomme comandade da operatore in cabine pressurizade. E je chi che si complete il proces di compostagjo dal material che, prime di jessi rendût disponibil, e je sottopost a un intervent di vagliature necessarie par intercettâ eventuali residui no compostabils.

A la fin dal so percors, il compost al è depositât in une aree dedicade in atese dal so confezionament o dal prelevament par l’utiliz; considerando il calo di pes e la perdite d’agu che caracterizano il proces di compostag, de la miscele di verd e umid si otign une cuantitât di compost equivalenti al 30% dal material entrât in impiant.

Tuts i locâls di tratament chjus dal impiant di compostâl vengono mantenûts in legere depression per favorî l’aspirazion de l’aria che viene poi tratada dai doi biofiltri che operin rispietivament a servîs de l’area di maturazion e di chel di conferiment e ossidazion accelerade. I biofiltri che deodorizin l’aria aspirade dai locâls, son strutturis costituîts da grans vasches di ciment profundis quasi 3 metri al cui intern viene depositât un strât di ligni triturât di spessôr di circa 2m. L’aria aspirade dai locâls mediante condutis aereis, viene convogliade a un ventilador che la insuffla a la base de la vasca, da dove risale e atravèrse il let biofiltrant rilasciant lis moleculis odorigene.

Il compost prodot al è sotopost a analisi di laborator che a certifiche la qualitât e la so certificazion e je simpri rilasciade a dutis i utilizadôrs che a prelevin grosse cuantitâts par utilizo agricol.

Il compost al è doprat in particolâr par lis coltures vitivinicole ma ancje plui in general par la coltivazion di dutis i prodots agricol.

Durant lis varie fasis dal compostâi residuen ancje altri rifiuts che vegnin tratâts tal rispiet di lis norme che regolen il conferiment dai materiâi no riciclabils e riutilizabils.

In particolâr i percolâts racolts sula pavimentazion interne, il liquîd generât dai biofiltri, e lis acuis racoltes nel piazzal di gestion dal verd, a vegnin stocat in une vasche interrate par jessi poi avviâts a smaltiment presso centri di depurazion.

 

 

Numar vert

800.844.344

ISONTINA AMBIENTE srl

vie Brigata Pavia, 140 (Vile Ritter)

Gurize

FAQ: cjate lis rispuestis aes domandis plui frecuentis

ISONTINA AMBIENTE srl – vie Brigata Pavia, 140 (Vile Ritter)

Cod. Fisc. – Part. IZV e Iscrizion al Regjistri des Impresis di Gurize n. 01123290312

Capitâl Sociâl Euros 11.469.730,24 viersât par intîr

  • Privacy
  • Note legali
  • Cookies
  • Credits
Contats

Stanus daûr: